Facebook reklam güncellemeleri 2021 2022 926 12 Facebook Reklamları Önemli Güncellemeler [2020-2022]


Facebook reklam güncellemeleri 2021 2022 926 12 Facebook Reklamları Önemli Güncellemeler [2020-2022]
Facebook reklam güncellemeleri 2021 2022 926 12 Facebook Reklamları Önemli Güncellemeler [2020-2022]

Sebebi ne olursa olsun Facebook’un kullanıcılar ve reklam verenlerin ihtiyaç ve taleplerine göre sürekli değişmesi ve uyum sağlaması gerekiyor.

Facebook reklamları birçok senaryoda dijital pazarlama stratejimizin bir parçasıdır.

Çok fazla değişenin olduğu bir masada kartları doğru dağıtabilmek ve doğru bir strateji oluşturabilmek için güncellemeri takip etmek ve güncel kalmak zor olabilir, biliyorum.

Bu yazıda son dönemde gerçekleşmiş Facebook (Meta) reklam güncellemelerini kendim için incelerken sizin için de bir içerik derledim. Eminim işinize yarayacaktır.

Bu derlemede şu güncellemeleri ele aldım:

  1. Detaylı Hedeflemede Kısıtlamalar [Ocak 2022]
  2. 18 Yaş Altına Hedefleme Kısıtlaması [Ağustos 2021]
  3. “Kullanıcıya Göre Metni Optimize Et” Özelliği [Haziran 2021]
  4. Instagram Reels Reklamları Herkese Açıldı [Nisan 2021]
  5. iOS 14.5 Güncellemesi ve Facebook Reklamlarına Etkisi [2021]
  6. Otomatik Uygulama [app] Reklamları Duyuruldu [Eylül 2020]
  7. %20 Metin ve Görsel Oranı Kuralı [2020]

Keyifli okumalar.

Detaylı Hedeflemede Kısıtlamalar [Ocak 2022]

En yakın tarihli olan güncellemelerden eskiye doğru gidelim.

Facebook, 9 Kasım 20221’de yayınladığı haberde bazı hassas konulardaki detaylı hedefleme seçeneğini 19 Ocak 2022’de kaldıracağını duyurdu. Bu tarihten itibaren artık hedeflenemeyecek olan seçenekler şöyle:

  • Sağlık konuları (örn; göğüs kanseri farkındalığı)
  • Cinsel yönelim (örn; LGBT)
  • Dini gruplar & yönemlimler (örn; Mezhepler)
  • Siyasi görüşler, sosyal meseleler, organizasyonlar ve toplumsal bazı konular (örn; siyasi parti veya aday).

Bu düzenleme sonrası reklamlarınızda bu hedef kitleleri hariç tuttuysanız reklamlarınız durdurulacak; hedeflediyseniz de reklamlarınızdan bu kitleler kaldırılarak reklam yayını devam edecek.

Facebook eğer bu kitleleri hedefleme veya hariç tutma listesinde tutuyorsanız şu hedefleme türlerini öneriyor:

18 Yaş Altına Hedefleme Kısıtlaması [Ağustos 2021]

Facebook’un Ağustos 2021’de devreye aldığı bu kısıtlama aynı zamanda bir gizlilik güncellemesi olarak yayınlandı.

Kısaca; gençler (18 yaşın altındaki kullanıcılar) ilgi alanı ve çevrimiçi davranışlarına göre hedeflenemeyecek.

Bu kısıtlama ne anlama geliyor?

Dünya genelinde artık sadece 18 yaşından büyük (bazı ülkelerde 20 ve 21 yaşından büyük) kullanıcıları ilgi alanı veya davranış seçenekleriyle hedefleyebileceksiniz.

Sadece yaş, lokasyon ve cinsiyete göre yani bir hayli geniş hedefleme ile halen bu yaş grubunu hedefleyebilirsiniz.

Eğer hedef kitleniz belirli bir ilgi alanındaki gençlerden oluşuyorsa hedefleme seçenekleriniz artık sınırlı.

Facebook neden böyle bir güncellemeye ihtiyaç duydu?

Facebook, pazarda son dönemde yaşanan güvenlik ve gizlilik hareketliliğine cevap olarak aldığı bu aksiyonla ayrıca yeni duyurduğu metaverse girişimi için platformda gençler için güvenli bir deneyim yaratmak istiyor.

“Kullanıcıya Göre Metni Optimize Et” Özelliği [Haziran 2021]

Facebook, Haziran 2021’de “Kullanıcıya Göre Metni Optimize Et” özelliğini duyurdu.

Nasıl Çalışıyor?
Bu yeni özellik, reklamlarınızın başlıklarını ve açıklamalarını otomatik olarak kullanıcıya göre optimize ediyor. Facebook algoritması makine öğrenimiyle, kullanıcının tepki vereceği / aksiyon alacağı en uygun formatı tahmin ediyor ve buna göre bir başlık & açıklama kombinasyonu gösteriyor. Bir yerden tanıdık geliyor mu? Evet, tıpkı Google duyarlı arama ağı reklamlarındaki gibi çalışıyor.

Karışıklık olmasın diye belirtmekte fayda var: Facebook’un 2019’da eklediği çoklu metin varyasyonlarına benziyor fakat aynı